onsdag den 26. januar 2011

A woman's perfume tells more about her than her handwriting... - Christian Dior

Efter at have blogget i, ja, ikke særlig længe, har jeg da allerede fået pres over mit f**king ringe kamera – det må altså være punkt på den laaange craving-list. Hvorfor ligner mine billeder ikke de lææækre reklamebilleder? Well, muligvis pga. prisen, i guess.
En heeelt anden craving for mig, som også er særdeles hårdt for pengepungen er parfumer. Jeg E L S K E R at dufte godt, og der findes da ikke nogen nemmere point på velvære-kontoen. Jeg prøver at begrænse mig til 5 af gangen, men når alle de 5 er musthaves, hvornår må man så afprøve nye?



Idylle by Guerlain: Nok den mindst mainstream af alle mine parfumer. Duftede den for første gang i lufthavnen i Palma, hvor jeg sjovt nok ikke var så vild med duften. Siden da, hjemsøgte den mig bare overalt, og da min kærestes forældre så skulle en lille tur til Mallorca, var jeg så heldig at de gaflede det sidste eksemplar til mig. Idylle blev skab af Thierry Wasser for Guerlain som en hyldest til livet og kærligheden i form af en regn af blomster, og har aldrig oplevet en parfume der bare var mere mig.
Miss Dior Cherie by Dior: Min allerførste “mærkeparfume”, som jeg har fået komplimenter for, fra det modsatte køn, som bier om en honningkrukke. Duften er så simpel og ligetil, så sindsygt piget, og bare så brugbar til alt. Jeg drømmer mig væk til varmere himmelstrøg, drinks og selve det parisiske univers omkring duften: Sommerkærlighed, lyserød og sæbebobler.
Flowerbomb by Victor&Rolf: Var i laaang kun en drøm for mig, pga. den lettere (hrmmm…) pebrede placering på prisskalaen, men da jeg endelig greb i lommerne, var den som ventet aaalle pengene værd – en fantastisk parfume, med samme sødme som Dior’s, bare langt mindre piget og nemmere at genkende. Når den først er tørret på huden, holder duften laaang tid, på den sofistikerede måde.
The Beat by Burberry: Den friskeste parfume jeg ejer. Den jeg benytter langt de fleste gange til hverdag, fordi den er så sød og frisk i duften. Holder ligesom Flowerbomb utroligt længe på huden, og er imødekommende i duften ligesom Miss Dior. Jeg duftede den på en veninde, og var ikke i tvivl – den måtte jeg eje. Netop som en hverdagsparfume, der ikke er for stærk og påtrængende.
Daisy by Marc Jacobs: Kronen på værket. Den duft er simpelthen fabelagtig, så sød, mild, fabelagtig og lige til at genkende. Jeg er, som ovenstående 4 parfumer nok indikerer (hæhæ), en sucker for blomsteragtige noter, og hvad er en samling som ovenstående uden dronningen af blomsternoter, nemlig frk. Daisy fra Marc Jacobs. Flakonen er et kunstværk i sig selv, og duften perfekt og forførende.


- Hvad er din yndlingsparfume?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar