søndag den 27. februar 2011

/Melodi Grand Prix 2011/

Har lige siden jeg var en lille pige, været en sucker for Melodi Grand Prix - lige siden mig og min veninde N, kunne gå har vi sidder på dyner inde i stuen, med bland-selv-snolder og hjemmelavede point-sedler, og set det trofast år efter år - men må nok indrømme at de seneste år har skuffet mig så meget, at jeg rent faktisk overvejer et boykot. Charmen ved Melodi Grand Prix var jo lige netop, at totalt amatører kunne skrive en sang, der var så fantastisk at den tryllebandt os alle hjemme i stuerne: Tendensen med, at der skal kendte sangskrivere, og endda kendte sangere ind over, den kan jeg slet ikke følge. Sukkerchok, Johnny Deluxe osv. hører IKKE hjemme i Melodi Grand Prix, og det har ødelagt så meget for mig. Og så det der med, at 50% bestemmes af en juri - wtf?!

På trods af denne gang galde, havde jeg dog to favoritter: Den ene var Christopher Brandt med Emma - lidt en knockoff af Rasmus Seebach - Engel, men jeg er en sucker for den slags kærlighedssange - århh.
Den anden var Jeffrey med Drømmen - jeg tænker, en lille smule Chris Brown, en lille smule Joey Moe, en lille smule JT - og så har du Jeffrey, med en supersprød dansk sang, som er så meget i stil med popmusik i Danmark lige nu. Dét er Melodi Grand Prix!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar